Paradicsom leves

Gluténmentes, tejmentes, vegán - kezdőknek is ajánlott
Nyomtasd ki! Készíts menüt! Pin
Előkészítés: 5 minutes
Sütés / Főzés: 15 minutes
Teljes elkészítési idő: 20 minutes
Ételtípus: Előétel, Leves
Diéta / Ország: Magyar
Kulcsszavak: mediterrán paradicsom leves, menzás paradicsom leves, paradicsom, paradicsom leves
Mennyiség: 4

Szükséges eszközök:

Hozzávalók:

  • 8 dl passzírozott paradicsom
  • 2 dl víz (ha lehet szűrt víz )
  • 3-4 csipet (ízlés szerint)
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 mokkáskanál őrölt piros paprika

Elkészítés:

  • Az alapanyagokat egy 2-3 literes lábasba öntjük és közepes hőfokon fedő alatt 15 perc alatt összefőzzük.

HOGYAN VARIÁLJAM? - FŐZZ ÉRZÉSBŐL TIPPEK, TRÜKKÖK

  • Ha mediterrán ízvilágra vágyunk, akkor a paradicsomlevesbe tegyünk 1-1 teáskanál bazsalikomot, oregánót, kakukkfüvet  és csak 1 csipet cukrot tegyünk hozzá.  (A cukor kiegyensúlyozza az ízeket, elveszi a paradicsom erős savasságát.)
  • A levesbe főzhetünk zöldségeket is, kockázott répát, zellerszárat, petrezselyemgyökeret. A mediterrán fűszerezést ez esetben se hagyjuk ki.  Ha ezt a levest készíted, akkor a zöldségeket és a fűszereket 30 percig a paradicsomos lében. 
  • A tányér aljába reszeljünk trappista sajtot vagy parmezánt és arra szedjük rá a forró levest a zöldségekkel együtt. A forró leves megolvasztja a sajtot. Mennyei lesz. 
  • A levest tálalhatjuk hidegen is. 
Tetszett a recept? Említs meg @etelerzes_fozzerzesbol vagy használd az #ételérzés hashtaget!