Fahéjas chia puding áfonyával

Print this pageShare on FacebookShare on LinkedInPin on PinterestGoogle+

Mielőtt belecsapnánk az év első végtelenül egyszerű 5 perc munkát sem igénylő receptjébe egy gyors kérdésem lenne? Hogy teltek az ünnepek? Milyen finomságokat ettetek, főztetek? Szívesen veszem, ha megírjátok nekem.

Én csak december 24-re főztem, illetve szilveszterre, a többi napon pedig anyukám főztjét élvezhettem.  Most pedig rázódunk vissza a hétköznapokba. Igaz Tamiék az első sulis napon két dolgozatot is írtak, így neki nincs olyan szerencséje, hogy a lassulásból komótosan térjen vissza a dolgos napokba. Igaz, őt ez különösképpen nem zavarja, nem stresszeli magát felesleges dolgokon. Igaza van!

Én is hozzáfogtam a munkához, igaz, én a szünetben is dolgozgattam… nagyon szuper és hasznos infóval teli könyvet olvastam, amit még decemberben szereztem be annak érdekében, hogy a tanfolyam még hasznosabb legyen. Haladok szépen, kezd már formát, testet ölteni a tananyag, amit megálmodtam,  így nálam a január izgalmas fejlesztéssel telik. Már alig várom, hogy kész legyek, hogy induljunk és hogy segíteni tudjak.

Az első csoport már szinte teljesen megtelt, pár hely van már csak, amit január második felében lehet betölteni. Mivel ez az első csoport, kevés jelentkezőt fogadok rá és jelentős kedvezménnyel értékesítem, hisz ez nekem is a tapasztalatszerzés ideje. Ez nem jelenti azt, hogy maga a tanfolyam nem lesz teljes. Ez csak azt jelenti, hogy gyűjtöm a tapasztalatot és fogok visszajelzést kérni, hogy minden még jobb és jobb legyen idővel. Akik most jelentkeznek a későbbi frissített tartalomhoz is hozzáférnek majd, úgyhogy azt gondolom igazán jól járnak.  

Tehát, ha érdekel, akkor kérlek iratkozz fel, mert január közepén fogom kiküldeni az érdeklődőknek a jelentkezési információkat! 🙂

5 részes INGYENES EMAIL TANFOLYAM

  • Hogyan készíts kreatívan húslevest?
  • Hogyan főzz tökéletes tojást?
  • Hogy nem fogod elrontani a házi majonézt?
  • Hogyan süss friss házi kenyeret kevés munkával?
  • Hogy készíts ellenállhatatlan sült zöldséget?
Én is utálom a spameket! A címedet senkinek nem adom ki! Powered by ConvertKit


Fahéjas chia mag puding áfonyával


chia_puding

Most pedig következzen a recept, amit tényleg 5 perc munka összetenni és nagyjából egy dolgot kell hozzá tudni csupán: melyek a megfelelő arányok!

Hozzávalók 2 adaghoz: 

  • 300ml rizstej/mandulatej/kókusztej/tehéntej
  • nádcukor ízlés szerint (én nélküle készítem és fogyasztás előtt locsolom meg pici mézzel, de a közízlés ennél édesebbet szokott preferálni)
  • késhegynyi őrölt fahéj
  • 3 evőkanál chia mag
  • 1 teáskanál hántolt kendermag
  • friss áfonya

Elkészítése: 

  1. A tejet a cukorral és a fahéjjal felmelegítjük, addig kevergetjük, amíg a cukor elolvad. Nem kell forralni, csak annyira legyen meleg, hogy a cukor felolvadjon.
  2. Belekeverjük a chia magot és a következő 1-2 percben néha meg-megkeverjük. Erre azért van szükség, mert a magok mielőtt megszívják magukat és elkezdenek zselésedni, nehezebbek a folyadéknál, nem úsznak benne, hanem lesüllyednek és ott becsomósodhatnak.
  3. Amikor a magok elkezdtek zselésedni és a folyadék kicsit sűrűsödik általuk, üvegpohárba öntjük és hűtőben hagyjuk pihenni 1-2 órát.
  4. Fogyasztás előtt megszórjuk a kendermaggal és a friss áfonyával.

TIPP: tízóraira is elkészíthetjük reggel és pont mire fogyasztásra kerülne a sor szépen bezselésedik, ha nem tehéntejet használunk hűtést sem igényel ilyen rövid távon. Ebben az esetben zárható edénybe töltjük. Én erre a régi Avent-es tejes dobozaimat használom. Imádom őket. Jól zárnak, pont gyerekméretű nasi, étel, desszert fér bele, könnyen kezelhetőek. 


De miért együnk chia magot és hántolt kendermagot? 

Kezdjük a kendermaggal. Hála Zizi barátnőmnek, ma már hetente többször szórom szinte bármire, mert annyira szeretjük. Salátára, zabkására, smoothie-ba, pudingokra, krémekre… ha megszereted az ízét nem nehéz túlzásba esni. Az íze engem leginkább a napraforgó magéhoz hasonlít, nem túl jelentős és jellegzetes, de éppen észrevehető. Az élettani hatásait tekintve megfelelő mennyiségű fehérjét és esszenciális zsírsavat tartalmaz. Emellett van benne számos nyomelem és vitamin, amire a szervezetnek szüksége van.

A chia mag nálunk már egy régi szerelem, még akkor botlottam bele, amikor kizárólag csak néhány bioboltban volt kapható. Azóta a helyzet változott és ma már több, könnyen elérhető helyen fellelhető (Müller, veresegyházi piac, DM, Rossmann). Ezek az apró magok attól zseniálisak ízre, hogy folyadék hatására bezselésednek és egy igazán különleges állagot eredményeznek. Azt mondanám kicsit vicces is. nálunk Tami pont azért kedvelte meg, mert amikor bevette a szájába és ott tartotta érezte ahogy kialakul a zselés réteg. Szóval lehet próbálkozni, kóstolgatni, gyereknek mutatni. Az pedig, hogy érdemes-e nem kérdés, hisz több jótékony hatása is ismert. Lassítja például a szénhidrátok cukorra bontását, hosszan jóllakottnak érezzük magunkat tőle, bőven van benne omega zsírsav. Hogy ne csak pozitív dolgokat mondjak, tudni kell, hogy elég messziről érkezik, így a környezeti öko lábnyoma nem is olyan kicsi.


HA TETSZETT, AMIT OLVASTÁL ÉS LÁTTÁL :

Print this pageShare on FacebookShare on LinkedInPin on PinterestGoogle+

Szóljon hozzá!